REFERENTS#4: Dalmau Boada (2a part)

> www.bankrobber.net/ca/esperit

“Si toques un instrument, pots executar, dir que vols fer això o allò, però també pots posar-te en mode recepció, com si fóssis una antena. Si tu et deixes rebre, pot ser que connectis amb quelcom que no és teu, alguna cosa que ja existeix però no hi tenies accés. Aquestes connexions m’agraden molt, la música és increïblement màgica i té un poder super bèstia, molt més enllà de les paraules i d’allò visual… Algú té una guitarra i comença a tocar, i seguidament tothom entrarà en un estat d’ànim diferent, en una història… La música genera uns fils de connexió, uns nexes d’unió espectaculars entre diferents éssers”

*

“Alguns dels enregistraments són fets en trens perquè durant èpoques m’he guanyat la vida tocant en trens. Veig la meva música com un diari de viatge… El tren és un mitjà fantàstic, m’agrada tant agafar-lo i seure a una butaca i passar una estona, allà, tranquil. I a més, t’inspires i pots fer col·legues si portes la guitarra i la treus… Ara no fa gaire, un dia tornant de Barcelona a Sant Celoni, jo anava amb el banjo i va aparèixer un home romanès amb acordió tocant: no ens va caldre ni una paraula i ens vam posar a tocar junts”

*

“Tota experiència que tens a la vida forma part de tu i la formarà sempre. I el més bonic d’aquella escena Hardcore/Punk de fa anys és que, al final, no hi havia una separació entre el que escoltaves i t’agradava, i les teves possibilitats de participar-hi i fer quelcom pel teu compte. En el meu cas, el fet de poder conèixer el Hardcore i el DIY em va permetre tocar en diferents grups i acabar coneixent, personalment, els que eren els meus ídols. En definitiva, es tractava de treure’t límits i fer el que et venia de gust…”

*

“Les fresses i sorolls a la meva música són productes i accidents de la realitat. Com que les casualitats formen part de la vida, moltes vegades han aparegut en gravacions alguns sorolls o paraules concretes, enregistraments que hi havia sota les cintes on estàvem regravant… Per què les deixo, aquestes fresses? Perquè tenen un sentit per a mi, el mateix sentit que la veu o la guitarra que he posat en altres pistes. És accidental i màgic”

*

“El Montseny forma part de mi, i els últims anys he viscut totalment immers en la natura. Per tant, la meva música està impregnada del Montseny. ‘Veig la fosca’, per exemple, sorgeix d’una excursió que vaig fer al Turó de l’Home amb la meva gossa, la Cari, quan vam asseure’ns sota un faig perquè ens havíem perdut. Amb l’inspiració del moment em va sortir aquesta cançó d’una tirada. La vaig enregistrar allà mateix i, posteriorment, la vaig refer”

*

“Dóno gràcies a l’existència per estar viu i per les oportunitats que la vida, cada dia, et presenta. Volia expressar precisament això, perquè realment estic molt content d’estar en aquest món i de tot el que aquest món m’ofereix”


Jo et dóno gràcies a tu, Mau! Fes-me emprendre viatges, moure els peus sense remei, agita’m per sempre més, en un endavant continu il·limitat!

esperit_2

(Imatge robada -amb nocturnitat i mitjançant procediments hipnòtics- de Bankrobber.net)

 

Anuncis

Deixa un comentari

