Sóc vertical

Però m’estimaria més ser horitzontal.

(…)

Aquesta nit, a la llum infinitesimal de les estrelles,

els arbres i les flors han estat escampant la seva fresca olor.

Em passejo entre ells però cap no se n’adona.

De vegades penso que quan dormo

dec assemblar-m’hi a la perfecció

-els pensaments abaltits.

Per a mi és més natural, ajaguda.

Aleshores el cel i jo conversem obertament,

i seré útil quan definitivament m’ajegui;

llavors els arbres sí que podran tocar-me, i les flors tindran

—–temps per a mi.

(Sylvia Plath, I am vertical, traducció de Montserrat Abelló. Versió completa aquí i original aquí!)

Arbres, fulles, horitzontalitat i verticalitat. Girona, un matí de tardor (foto: Puig)

Anuncis

Deixa un comentari

