REFERENTS#2: Anna Gual (2a part)

> annagualvendrell@gmail.com

> nocaicemtiro.com

(il.lustracions per Bianca Tschaikner)

Escriure és viure i viure és escriure i oblida’t de separar-ho (…) La poesia és motor en tant que el viure és motor, i els problemes representen inspiració. Tot es retroalimenta”

“La meva manera de materialitzar l’època viscuda quan escrivia Implosions va ser a partir del cos i les seves vivències, doncs tot allò que vius se’t va imprimint a la pell. Cadascú arrastra la seva pròpia història, i la portem al cos (…) Això es relaciona amb la paraula implosions, que vol dir pressió externa més gran que l’interior i et fa tirar cap endins, perquè és a dins on ho emmagatzemes tot”

“Això dels poemes que només entenen altres poetes, no em va massa. És com alta cultura. Per mi el que fa la diferència és el punt de connexió amb els lectors… En el món audiovisual, per exemple, hi ha el cinema d’autor, que sovint es veu com aquell cinema complex que molta gent no entén. A vegades penso que certs treballs estan només enfocats a persones que han fet Comunicació Audiovisual o similars, que poden dir que aquella imatge vé de Godard o de tal altre autor. M’agradaria que no fos tan així. T’ha d’impactar, t’ha de dir quelcom, i si no ho fa és perquè potser no acaba de funcionar”

La vida és canvi i és divertit viure amb el canvi si el saps gaudir, tot i que de més jove els canvis m’afectaven més (…) El fet de no saber on seràs d’aquí a cinc anys em sembla més una aventura que no pas una cosa negativa”

Ara es nota que estic en una altra etapa, i no hi pot haver un Implosions 2. El nou poemari es diu “L’Ésser Solar” perquè té molta llum, és menys visceral i hi ha una òptica positiva que abans no tenia… Tot recorda a tot i tot influencia a tot, i el que he escrit els últims temps segurament té a veure amb el que vaig viure al Marroc, quan hi vaig passar una època”

Moltes gràcies, Anna… Avui comença alguna cosa.

Anuncis

4 comments

  1. Retroenllaç: REFERENTS#3: Damià Puig (1a part) | estem deconstruint
  2. Retroenllaç: REFERENTS#4: Dalmau Boada (1a part) | estem deconstruint
  3. Retroenllaç: Contra un mateix | estem deconstruint
  4. Retroenllaç: Verd | estem deconstruint

Deixa un comentari

