REFERENTS#1: Aleix Plademunt (2a part)

> www.aleixplademunt.com

> aleixplademunt.blogspot.com


“En els meus treballs m’agrada enfrontar una foto de Tòquio amb una d’El Caire i que et pugui semblar el mateix. En el fons estem parlant de les mateixes coses…”

“Dubailand és com una excusa per parlar de tots nosaltres, de les nostres inquietuds, de què ens interessa i per què ens interessa…”

“Dubai és ciutat una molt especial qué té la capacitat de néixer de zero, des del punt de partida zero, a diferència de les ciutats que estem acostumats a conèixer, sobretot les d’Europa que són més antigues, amb cents o mils d’anys d’història, i Dubai té el seu any zero fa res, fa vint anys. I van dir: anem a crear una ciutat, tenim tots els diners del món, què ens interessa? I de cop veus que és el que interessa a la nostra generació: absurditats”

“Del segon cop que vaig anar a Estats Units: volia fer un treball que s’apropés més a les persones, a la gent, i vaig tornar amb un treball molt fred, molt distant, molt des de lluny, i no hi havia gent, i jo estava molt lluny d’ells… Quan en veritat havia intentat que hi hagués una proximitat. Vaig entrar com en una crisi, no aconseguia apropar-me tot i haver fet l’esforç. Llavors vaig decidir tornar una altra vegada a Estats Units, acostar-me a la gent i que es notés que estava aprop d’ells. I em va sortir una cosa molt més propera, que és gairebé com l’altre extrem”


“Ara estic com una mica desubicat, fa un temps tenia les idees molt clares, i m’agrada no tenir-les clares, perquè això et fa sortir reforçat, més obert. Si cal desenfocar una foto perquè enfocant-la té menys força, doncs la desenfoco. Aquesta foto, per exemple, està feta amb trípode i l’he desenfocada, li he tallat el cap al cèrvol mort, perquè pensava que si ensenyava aquest cèrvol amb tota la seva textura i la sang, m’aportaria molt menys que fer-ho d’aquesta manera, on no saps si està saltant…”

“Acostumo a treballar sempre d’una manera i ara em plantejo fer coses diferents… Tendeixo a fer fotos amb molta llum i cels molt blaus, tot i que últimament he fet fotos de nit, amb flash…”

Gràcies per tot, Aleix.

Anuncis

7 comments

  1. Anònim

    Em semblen unes fotografies molt arriscades, tot i no semblar-ho a simple vista. Gràcies per “destapar-lo”! Salutacions,

  2. Retroenllaç: REFERENTS#2: Anna Gual (1a part) « estem deconstruint
  3. Retroenllaç: REFERENTS#3: Damià Puig (1a part) | estem deconstruint
  4. Retroenllaç: REFERENTS#4: Dalmau Boada (1a part) | estem deconstruint
  5. Retroenllaç: L’esdevenidor | estem deconstruint

Deixa un comentari

