Ungla de gat

Foto: Elm Puig

Cadaqués? (Foto: Elm Puig)

Cadaqués és un lloc en el món i un món (el món?) dins un lloc. Precisament ahir escoltava i veia la notícia, per televisió, que a l’illa de Portlligat han començat a controlar l’ungla de gat. Una planta invasora, invasiva, diuen, i que té forma i tacte d’ungla i es reprodueix com els felins, dic. La conec de vista. Jo gairebé hagués posat la mà al foc, dits i ungles incloses, a una foguera de Sant Joan plena de llibres de text de 6è de primària i estanteries corcades, per exemple, per demostrar que aquesta era una planta mediterrània, generosa i bonifàcia, de les de tota la vida que cultivava la teva iaia a l’hortet de la família quan encara anaves a cole. Resulta que no. Que jo no ho tenia gaire clar i que la planta si, claríssim, que l’expansió i la multiplicació eren, són, el leit-motiv de la seva existència. Nota del redactor: i una putada per a les altres espècies. Sort que per provar-ho no m’hi vaig jugar la meva, d’existència -tampoc acostumo a fer-ho, la conec de vista. Demano comprensió pel meu cas als entesos en la matèria, si poden i en saben! I si, algunes coses poden ser el que semblen, gairebé hi posaria la mà al foc. D’altres, no. Per cert, aquesta foto està feta a un lloc del món que és el barri de Sant Andreu, en un altre món dins un lloc que és Barcelona. I això que la teva iaia diria que és Cadaqués (ho tinc claríssim).

Deixa un comentari

